Strona główna
Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.
Szczecin ma środki europejskie z programu regionalnego na zakup 4 elektrycznych przegubowców. Samorząd jest też blisko pozyskania dofinansowania do zakupu 14 „elektryków” z programu Zielony Transport Publiczny.
Środki europejskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nie tylko ścieżki rowerowe. To również środki finansowe na zakup taboru niskoemisyjnego dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
„Stan szczecińskich wagonów jest katastrofalny. Swingi mają już po 14 lat, a wciąż nie wykonano napraw głównych. W zeszłym roku ponad połowa miała niesprawną klimatyzację dla motorniczych” – krytykuje pracownik Tramwajów Szczecińskich. „Spółka sukcesywnie prowadzi remonty i modernizacje posiadanych tramwajów” – zapewnia rzecznik prasowy Wojciech Jachim.
W nocy z 30 na 31 marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Polegać będzie ona na przesunięciu wskazówek zegara z godz. 2:00 na 3:00 i spowoduje zmiany w kursowaniu linii nocnych. Kursy, które rozpoczynają się między godziną 2:00 a 3:00 nie będą wykonywane.
brak komentarzy
Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Kończą się prace przy budowie peronu przystankowego na pętli autobusowej zlokalizowanej u zbiegu ulic Szosa Polska i Polickiej (przy Galerii Północ). Jest to pętla, która stanowi przystanek końcowy linii 59, i dotychczas miała charakter wyłącznie techniczny, bez możliwości obsługi pasażerów.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Dzisiejszego wieczoru na terenie zajezdni Dąbie doszło do poważnego pożaru Solarisa Urbino 18 2971. Doszczętnie spalona jest komora silnika oraz człon B pojazdu.
O godzinie 16:48 na placu Kościuszki widziano Solarisa Urbino 18 10417 stojącego w asyście pojazdu technicznego PKS Szczecin. Przyczyną postoju była awaria drzwi. Autobus wcześniej obsługiwał zadanie 241/4. Po usunięciu usterki pojazd wyruszył w trasę z około 28-minutowym opóźnienem.
Dziś w godzinach porannych na ulicy Klonowica na pierwszych próbach po modernizacji widziano wagony KT4Dt 164 i 165, przeciągane za pomocą samojezdnego wózka holowniczego.
W środę około 22:40 na przejeździe torowym na placu Grunwaldzkim (od strony placu Szarych Szeregów) podczas ucieczki przed służbami, doszło do kolizji jadącego z dużą prędkością samochodu osobowego i składu wagonów 105N2k/2000 784+785 (11/2, kierunek Pomorzany).
Po nieudanym powrocie w dniu 22 marca, dziś po ponadpięciomiesięcznym odstawieniu do ruchu wrócił Mercedes O530G 2652.
Dziś na 6/1 kursuje skład Tatr T6A2D 217+218 w nowej reklamie Politechniki Morskiej.
Dolnośląskie: MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody
MPK Wrocław właśnie rozpisało przetarg na modernizację sześciu dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T. W ramach prawa opcji spółka zakłada możliwość modernizacji pozostałych 25 pojazdów ze swojej floty.
LKP Lwiwełektotrans, operator komunikacji elektrycznej we Lwowie, ogłosił przetarg na modernizację dwuczłonowych tramwajów Tatra KT4-SU. W ramach prac wymieniony ma zostać osprzęt elektryczny, a pojazdy uzupełnione o niskopodłogowy człon.
Ponad 160 kierowców i motorniczych brakuje Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu, by zapewnić pełną obsadę pojazdów obsługujących miejską sieć połączeń. Jak alarmuje miasto, od jesieni szczególnie mocno pogorszyła się sytuacja wśród motorniczych.
Na Krzywoustego tramwaje wcale nie stoją w korkach
Dwa „kartony” o poranku mijają się w Lasku Arkońskim
Odwiedź nasz fanpage
Encyklopedia
więcej »Konstal 105NW
105NW jest wąskotorową wersją tramwaju 105N wyprodukowaną w 1977 roku. Udało się wyprodukować tylko 4 tego typu wagony. Nie różni się on prawie niczym od 105N – tylko tym, że posiada wąskotorowe wózki. Wagon posiada dodatkowe szybki pod szybą przednia oraz trójkątne obok niej i niższą szafę z aparaturą za stanowiskiem motorniczego. Jednak po drobnych remontach dokonanych w Łodzi zlikwidowano…Zajezdnia Golęcin
Zajezdnia Golęcin to najstarsza eksploatowana zajezdnia w Szczecinie. Została wybudowana w 1898 roku poza granicami ówczesnego Szczecina. Była pierwszą bazą ery elektrycznej i zastąpiła położoną nieco na południe zajezdnię konną przy ulicy Dębogórskiej. Szybko rosnąca liczba wagonów wymusiła rozbudowę zajezdni, której dokonano w 1907 roku (dobudowując hale, w której znajdują się dwa tory postojowe…Tatra K1
W celu przewiezienia większej ilości pasażerów zakłady ČKD postanowiły zbudować swój pierwszy tramwaj przegubowy. Do jego budowy postanowiono użyć wielu komponentów znanych z tramwajów T3. Dlatego też w 1964 roku zbudowano 2 prototypowe tramwaje oznaczone jako typ K1 i o numerach 7000 i 7001. Wartym odnotowania jest fakt, że początkowo tramwaj oznaczano również jako T3-180 (T3 – jako, że tramwaj…Forum
więcej » nowe posty Niezgodność rozkładu z czasem rzeczywistego odjazdu | |
nowe posty Szczecin z przetargiem na 14 elektrobusów | |
nowe posty „Łodziak” debiutuje | |
nowe posty Jaki jest stan szczecińskich tramwajów? „Wagony się wręcz… | |
nowe posty Przenoszenie numerów nad okna w SPAK | |
nowe posty Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy | |
nowe posty Pytanie | |
nowe posty Oby więcej takich imprez w Stargardzie | |
nowe posty 12 autobusów hybrydowych trafi do Polic ze środków… | |
nowe posty Plac Rodła w docelowym kształcie |
Użytkownicy on-line: Fan_Komunikacji, JozinFromBagno, Kawoszek, konrad6811, man007, Mati1234, MccJuliett, Wiktor, wojtspad