Strona główna
Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.
Szczecin ma środki europejskie z programu regionalnego na zakup 4 elektrycznych przegubowców. Samorząd jest też blisko pozyskania dofinansowania do zakupu 14 „elektryków” z programu Zielony Transport Publiczny.
Środki europejskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nie tylko ścieżki rowerowe. To również środki finansowe na zakup taboru niskoemisyjnego dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
„Stan szczecińskich wagonów jest katastrofalny. Swingi mają już po 14 lat, a wciąż nie wykonano napraw głównych. W zeszłym roku ponad połowa miała niesprawną klimatyzację dla motorniczych” – krytykuje pracownik Tramwajów Szczecińskich. „Spółka sukcesywnie prowadzi remonty i modernizacje posiadanych tramwajów” – zapewnia rzecznik prasowy Wojciech Jachim.
W nocy z 30 na 31 marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Polegać będzie ona na przesunięciu wskazówek zegara z godz. 2:00 na 3:00 i spowoduje zmiany w kursowaniu linii nocnych. Kursy, które rozpoczynają się między godziną 2:00 a 3:00 nie będą wykonywane.
brak komentarzy
Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Kończą się prace przy budowie peronu przystankowego na pętli autobusowej zlokalizowanej u zbiegu ulic Szosa Polska i Polickiej (przy Galerii Północ). Jest to pętla, która stanowi przystanek końcowy linii 59, i dotychczas miała charakter wyłącznie techniczny, bez możliwości obsługi pasażerów.
brak komentarzy | czytaj dalej »
O godzinie 16:48 na placu Kościuszki widziano Solarisa Urbino 18 10417 stojącego w asyście pojazdu technicznego PKS Szczecin. Przyczyną postoju była awaria drzwi. Autobus wcześniej obsługiwał zadanie 241/4. Po usunięciu usterki pojazd wyruszył w trasę z około 28-minutowym opóźnienem.
Dziś w godzinach porannych na ulicy Klonowica na pierwszych próbach po modernizacji widziano wagony KT4Dt 164 i 165, przeciągane za pomocą samojezdnego wózka holowniczego.
W środę około 22:40 na przejeździe torowym na placu Grunwaldzkim (od strony placu Szarych Szeregów) podczas ucieczki przed służbami, doszło do kolizji jadącego z dużą prędkością samochodu osobowego i składu wagonów 105N2k/2000 784+785 (11/2, kierunek Pomorzany).
Po nieudanym powrocie w dniu 22 marca, dziś po ponadpięciomiesięcznym odstawieniu do ruchu wrócił Mercedes O530G 2652.
Dziś na 6/1 kursuje skład Tatr T6A2D 217+218 w nowej reklamie Politechniki Morskiej.
Dziś o godzinie 0:30 na Osiedlu Kasztanowym widziano Solarisa Urbino 18 2904 w towarzystwie pogotowia technicznego z SPAD. Powodem niewykonania ostatniego kursu był wyciek płynu chłodniczego. Pojazd obsługiwał 77/2.
LKP Lwiwełektotrans, operator komunikacji elektrycznej we Lwowie, ogłosił przetarg na modernizację dwuczłonowych tramwajów Tatra KT4-SU. W ramach prac wymieniony ma zostać osprzęt elektryczny, a pojazdy uzupełnione o niskopodłogowy człon.
Ponad 160 kierowców i motorniczych brakuje Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu, by zapewnić pełną obsadę pojazdów obsługujących miejską sieć połączeń. Jak alarmuje miasto, od jesieni szczególnie mocno pogorszyła się sytuacja wśród motorniczych.
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę do 20 nowych niskopodłogowych jednokierunkowych tramwajów. Jego zwycięzca dostarczy specjalistyczne wyposażenie obsługowe oraz zapewni pakiet eksploatacyjno-naprawczy. Oferty składać można do 22 kwietnia.
Jeden z sześciu ostatnich Ikarusów w SPAK dziś obsługiwał linię 58
Stały wóz na linii 76
Odwiedź nasz fanpage
Encyklopedia
więcej »Konstal 105Na
Najpopularniejsza wersja wagonów 105N. Produkcję rozpoczęto w 1979 roku i kontynuowano aż do 1992. Wagony tego typu posiadają przełączalny układ rozruchu z szeregowego na szeregowo-równoległy. Umożliwiło to zmniejszenie poboru prądu o około 12%.Inną zastosowaną zmianą były nowe wózki oraz usunięcie dodatkowych szybek w kabinie motorniczego oraz nad drzwiami. Ponad to, inna aparatura elektryczna…Autosan H6
Autosan H6 to pojazd mierzący 6,20 m długości oraz 2,28 m szerokości. Napędzany był turbodoładowanym 4-cylindrowym silnikiem Perkins Phaser. W autobusie stosowana była 5-stopniowa skrzynia biegów TS5-30 firmy EPS Tczew. Dzięki zastosowaniu wielu elementów z tworzyw sztucznych i aluminium, łączonych metodą klejenia (nie spawania), pojazd charakteryzował się znaczną odpornością przeciwkorozyjną.…Mercedes-Benz O405GN2
Mercedes-Benz O405GN2 to następca modelu Mercedes-Benz O405GN. Produkcja O405GN2 trwała w latach 1994-2001. Był to przegubowy 18-metrowy pojazd, który produkowano z myślą o przewoźnikach miejskich i obsłudze linii w większych miastach. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, w nowym modelu zastosowano większe szyby boczne w pierwszym, a także nieco bogatsze wyposażenie wewnętrzne. Na swój pokład…Forum
więcej » nowe posty Jaki jest stan szczecińskich tramwajów? „Wagony się wręcz… | |
nowe posty Przenoszenie numerów nad okna w SPAK | |
nowe posty Szczecin z przetargiem na 14 elektrobusów | |
nowe posty „Łodziak” debiutuje | |
nowe posty Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy | |
nowe posty Niezgodność rozkładu z czasem rzeczywistego odjazdu | |
nowe posty Pytanie | |
nowe posty Oby więcej takich imprez w Stargardzie | |
nowe posty 12 autobusów hybrydowych trafi do Polic ze środków… | |
nowe posty Plac Rodła w docelowym kształcie |
Użytkownicy on-line: Antoni, Kawoszek, KMSzczecin, lukasz007, Man ng, Tom08