Strona główna

Najważniejsze informacje

więcej »

artykuł

Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.

18 komentarzy | czytaj dalej »


artykuł

Szczecin ma środki europejskie z programu regionalnego na zakup 4 elektrycznych przegubowców. Samorząd jest też blisko pozyskania dofinansowania do zakupu 14 „elektryków” z programu Zielony Transport Publiczny.

2 komentarze | czytaj dalej »


artykuł

Środki europejskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nie tylko ścieżki rowerowe. To również środki finansowe na zakup taboru niskoemisyjnego dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

4 komentarze | czytaj dalej »


artykuł

„Stan szczecińskich wagonów jest katastrofalny. Swingi mają już po 14 lat, a wciąż nie wykonano napraw głównych. W zeszłym roku ponad połowa miała niesprawną klimatyzację dla motorniczych” – krytykuje pracownik Tramwajów Szczecińskich. „Spółka sukcesywnie prowadzi remonty i modernizacje posiadanych tramwajów” – zapewnia rzecznik prasowy Wojciech Jachim.

120 komentarzy | czytaj dalej »


komunikacja miejska

W nocy z 30 na 31 marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Polegać będzie ona na przesunięciu wskazówek zegara z godz. 2:00 na 3:00 i spowoduje zmiany w kursowaniu linii nocnych. Kursy, które rozpoczynają się między godziną 2:00 a 3:00 nie będą wykonywane.

brak komentarzy


artykuł

Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.

brak komentarzy | czytaj dalej »


komunikacja miejska

Kończą się prace przy budowie peronu przystankowego na pętli autobusowej zlokalizowanej u zbiegu ulic Szosa Polska i Polickiej (przy Galerii Północ). Jest to pętla, która stanowi przystanek końcowy linii 59, i dotychczas miała charakter wyłącznie techniczny, bez możliwości obsługi pasażerów.

brak komentarzy | czytaj dalej »

W skrócie

więcej »

W bieżącym tygodniu na liniach PKS Szczecin kursuje o wiele więcej pojazdów dwunastometrowych niż przewidzianych w rozkładzie. Najwięcej nadprogramowych pojazdów klasy MAXI kursowało w poniedziałek 22 kwietnia – wówczas „solówki” zastąpiły „przegubowce” na aż ośmiu zadaniach: 59/2, 59/4, 59/5, 59/7, 59/8, 241/3A, 241/7 oraz 806/5.


Od kilku dni w ruchu liniowym, po półrocznej przerwie można spotkać golęciński skład wagonów 105N2k/2000 777+797, natomiast od dziś kursuje naprawiony po wykolejeniu skład Tatr KT4Dt 153+166 oraz wagon Pesa 120NaS2 819.


Po czterech miesiącach przerwy w kursowaniu, we wtorek (23 kwietnia) do ruchu powrócił Mercedes O530Ü 10774, zaś dziś po ponad trzech miesiącach odstawienia również Solaris Urbino 18 10758.


Dziś po ponad miesięcznej przerwie do ruchu liniowego powrócił Solaris Urbino 18 2213. Pojazd kursuje na 77/6.


Dzisiejszego wieczoru na terenie zajezdni Dąbie doszło do poważnego pożaru Solarisa Urbino 18 2971. Doszczętnie spalona jest komora silnika oraz człon B pojazdu.


O godzinie 16:48 na placu Kościuszki widziano Solarisa Urbino 18 10417 stojącego w asyście pojazdu technicznego PKS Szczecin. Przyczyną postoju była awaria drzwi. Autobus wcześniej obsługiwał zadanie 241/4. Po usunięciu usterki pojazd wyruszył w trasę z około 28-minutowym opóźnienem.

Z kraju

więcej »

MPK Wrocław właśnie rozpisało przetarg na modernizację sześciu dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T. W ramach prawa opcji spółka zakłada możliwość modernizacji pozostałych 25 pojazdów ze swojej floty.

czytaj dalej »


LKP Lwiwełektotrans, operator komunikacji elektrycznej we Lwowie, ogłosił przetarg na modernizację dwuczłonowych tramwajów Tatra KT4-SU. W ramach prac wymieniony ma zostać osprzęt elektryczny, a pojazdy uzupełnione o niskopodłogowy człon.

czytaj dalej »


Ponad 160 kierowców i motorniczych brakuje Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu, by zapewnić pełną obsadę pojazdów obsługujących miejską sieć połączeń. Jak alarmuje miasto, od jesieni szczególnie mocno pogorszyła się sytuacja wśród motorniczych.

czytaj dalej »

Zdjęcie chwili

więcej »
zdjęcie
Z okazji Dni Morza linia 53 została wydłużona do Dworca Morskiego
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

Z okazji Dni Morza linia 53 została wydłużona do Dworca Morskiego

Film chwili

więcej »
film
0:31
odtwórz
Pomimo słonecznej i ciepłej soboty składy na linii 1 woziły powietrze
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

Pomimo słonecznej i ciepłej soboty składy na linii 1 woziły powietrze

brak komentarzy

Facebook

Odwiedź nasz fanpage

Encyklopedia

więcej »

Linia D31: (Linia Dodatkowa)

Trasa: Karłowicza – Twardowskiego – Turzyn Dworzec – Plac Kościuszki – Plac Zwycięstwa – Brama Portowa – Wyszyńskiego – Basen Górniczy – Hangarowa – Rondo Ułanów Podolskich – Wiosenna – Łubinowa – Osiedle Słoneczne – Kolorowych Domów – Osiedle Bukowe Linia D31 po raz pierwszy uruchomiona została 22 kwietnia 2023 roku w związku z organizacją meczu Pogoń Szczecin – Stal Mielec. Od tego dnia…

czytaj dalej »


Linia 860: (Linia Specjalna)

Trasa: Stocznia Szczecińska — Antosiewicza — Nocznickiego — Firlika — 1 Maja — Sczanieckiej — Plater — Staszica — rondo Giedroycia — aleja Wyzwolenia — Słowackiego — Zaleskiego — aleja Wojska Polskiego — Unii Lubelskiej — Klonowica — Wernyhory — rondo Karskiego — Żołnierska  — Szeroka — Sosabowskiego — Taczaka — Derdowskiego — rondo Gierosa — Europejska — Dworska — plac Słowińców — Dworska —…

czytaj dalej »


Volvo B10LA

Volvo B10LA – autobus niskopodłogowy klasy MEGA produkowany w latach 1996-2000 przez zakłady Volvo AB w Szwecji. Historia W 1996 roku Volvo zaprezentowało pierwszy raz niskopodłogowe podwozie przystosowane do autobusu przegubowego. Dostało ono oznaczenie B10LA. Seryjna produkcja rozpoczęła się w tym samym roku. Podwozie Volvo B10LA karosowały firmy takie, jak fińska firma Carrus-Wiima, szwedzka…

czytaj dalej »

Forum

więcej »
nowe posty Jaki jest stan szczecińskich tramwajów? „Wagony się wręcz…
nowe posty Niezgodność rozkładu z czasem rzeczywistego odjazdu
nowe posty Szczecin z przetargiem na 14 elektrobusów
nowe posty „Łodziak” debiutuje
nowe posty Przenoszenie numerów nad okna w SPAK
nowe posty Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy
nowe posty Pytanie
nowe posty Oby więcej takich imprez w Stargardzie
nowe posty 12 autobusów hybrydowych trafi do Polic ze środków…
nowe posty Plac Rodła w docelowym kształcie

Użytkownicy on-line: mlodzianiasz, pawel1988

Zobacz pełną listę użytkowników